IEDEREEN IS WELKOM

SPORTIVITEIT & RESPECT

Sportiviteit & Respect begint op het veld. Iedereen die betrokken is bij Korfbalvereniging DOS-WK draagt deze verantwoordelijkheid uit. Wij willen iedereen die betrokken is bij onze vereniging attenderen om je goed en netjes te gedragen in en om het veld.

Korfbalvereniging DOS-WK heeft de ambitie om de beste jeugdopleiding van Enschede neer te zetten. Om dit doel te realiseren zijn plezier, respect, samenwerken én tijd essentieel. Hierbij proberen we het eenvoudig te houden.

PLEZIER
Wij vinden het belangrijk dat iedereen plezier heeft bij Korfbalvereniging DOS-WK. Hierbij kijken we verder dan alleen de speler. Ook de tegenstander, leiders, trainers, arbitrage, vrijwilligers, supporters, ouders en sponsoren moeten plezier hebben rondom de korfbalbeleving van de kinderen. Door zorgvuldig te kijken naar de wensen en het niveau van het kind zorgen we voor een maximaal leereffect en hierdoor voor het nodige zelfvertrouwen en plezier.

RESPECT
Wij vinden het belangrijk dat leden en bezoekers van de vereniging respect tonen in de breedste zin van het woord. Om dit kracht bij te zetten zijn er enkele richtlijnen opgesteld voor de jeugdleden.

VEILIGE SFEER
De jongste spelers, in de leeftijd van 5 à 6 jaar, maken in een veilige sfeer (op het eigen sportcomplex) kennis met het spel. Zo leren de kinderen de eerste stappen van het korfbal: spel- en balbeheersing.